Allah Sevgisi

Hamd ve cok hamd ZulCelali Vel Ikram olan Allah’a olsun, salat ve selam Resulullah’a ve ehli beytine olsun. (Yurtdisinda yasadigimi icin Turkce Klavye ile yazamiyorum, bazan vaktim olursa Turkce karakterlere donduruyorum. Bu yaziyi isyerinde hizli bir sekilde yazdim ceviremedim. Simdi boyle yazma hissi gelmisken yazayim dedim. Tasavvufta his ve manevi isaret onemlidir, sofu manevi isaret ve manevi izinle yurur. Gerci asil manevi isretleri ve ilahi ilhami ancak kamil olan veliler en iyi bilirler ama sofular da nasil yavru hayvanlar anne ve babalarinin arkasindan gidip onlarin yedigi veya kokladigi herseyi deneyerek ogrenirler, bazan yanlis yaparlar, bazan duserler, sofular da taklid ede ede buyurler, sofularin maneviyat gidasina boyle teveccuh etmeleri gerekir. Bu yuzden bizim o yavru hayvanlar gibi yanlsimiz cok olur ama buyukleri takitten usanmayiz, hep kendimizi onlar yerine koyup onlarin yaptiklarini yapmaya ugrasir dururuz, halbuki yumurtadan yeni cikmis bir civciv otu koparinca nasil iki kere takla atiyor, bizim de halimiz aynen oyle gulunc) Bugun evler birer Dirar mescidi olmus. Insanlarda din anlayisi hayatin bir parcasi seklinde bir anlayisa donmus. Evinde otur, calis, gez, toz, arada dini seyler yap git. Bu anlayis gocebe anlayisi andirmiyor hic. Peygamberimiz zamaninda bir Yahudi toplulugu Medine’de bir mescid yapmislar. Orada Muslumanlari bolup Suriye’den bir Yahudi din adamini Musluman kiliginda getirip vaaz verdireceklermis. Guzel bir mescid yapmislar. Peygamberimizi de acilisina davet etmisler. Allah hilelerini ortaya cikarmis, mescid yikilmis. Simdi insanin evleri boyle birer dirar mescidi, oraya yerlesip munafikca dunya hayatini yasayip arada Allah’i hatirlama yerleri olmus. Ey insan Allah gonlune girsin, orada hep olsun arasira da evi hatirla ama hep Allah ile ol diye emredilirken insan gonlunu baska sevdalarla dolduruyor, elbette boyle bir ev dirar meclisidir. Insan agac altinda oturan bir gocebeyken dunyada kendine bir hayat kuruyor da onun parcasi oluyor hatta din ayri falanca is ayri, din ve falanca seyi ayri tutmali diyor. Insan ve Allah iliskisi gonul ilskisinden ibaret. Gonul iliskisi yoksa o zaman hicbir iliski de yok. Gonul iliskisi varsa diger iliskiler o zaman anlam kazanir. Gonul iliskisinin derecesine gore iliski var. Leyla ortada dolaniyormus, bircok arkadaslari, etrafinda hizmet edenler cokmus. Mecnun cok uzaklarda collerde biryerlerdeymis. Leyla’ya bir bardak su dahi vermemis. Etrafinda Leyla’yi hergun gorup halini hatirini soranlar, iyilik yapanlar varmis elbet. Onlar Leyla’yi sevmiyorlar mi? Arkadaslari, dostlari, zor gununde yardim eden sevenleri varmis. Hasta olunca gelip hatirini soranlari varmis. Mevlana’nin Mesnevi’de bahsinde Leyla kendini buyuk goruyormus bir ara, Mecnun’u kucumsemis. Hastalanmis, Mecnun Leyla’nin hastalandigini duymus, bir bahane bulup gideyim istiyormus. O sirada tabi Leyla’yi ziyaret eden, kendine yardim eden nice guzel dostlari, arkadaslari, sevenleri vardir elbet. Mecnun ise Leyla’ya yakin da degil pek bir yardimi da yok, hizmeti de yok. Hatta Leylanin hasta iken yaninda olan guzel dostlarinin bir cogu belki Mecnundan habersiz. Ama Mecnun kadar hicbiri Leyla’ya yakin degilmis. Insan kendini ibadetler ve hizmetler yaparken Leyla’ya yakin olup hizmetler eden bir hizmetci gibi gormeli. Kalben de yakin mi ona bakmali. Mecnun cok uzaktayken kalben Leyla ileymis. Ibadet eden, secde eden Mecnun gibi Hakka yakin mi acaba ona bakmali. Yakin olsa, bunun isaretleri olur. Bir insan secde aninda gercekten kalben Allah’a yakinlassa, namazdan sonra yarim saat dili tutulur konusamaz belki. Hayatini Allah’a yakin gecirse surekli aklinda Allah olur, icinde hep bir ates yanar. Ne gunduz ne gece asla Allah’i dusunmeden duramaz, zikretmeden duramaz. Yakinlik boyle olur. Bir insan icinde boyle kuvvetli bir yangin hissetmiyorsa onun Allah ile yakinligi iste Leyla ile hizmetcisinin yakinligi gibidir. Kendini mecnun sanan bir hizmetciden ote gidemez. Insan kalben bir Mecnun mu ona bakmali, kalbi Mecnun kalbi degilse yaptigi isler ve hizmetler Leyla’yi memnun etse de yeri hizmetci olarak kalir, hizmetci gunde 5 saat Leyla’nin evini temizleyip ona serbetler sunsa, yemekler pisirse de Mecnun hicbirsey yapmadan Leyla’ya daha yakin olur. Bu sirri anlamayan gidip Leyla’nin etrafinda hizmetlenip durur, Leyla sizden corba istemiyor, su istemiyor, kalbinizi istiyor. Gerci karsisina cikan kucuk te olsa firsatlari degerlendirmek elbette asiklar icin edep geregi, ama asik hergun 10 saat isine kosmasa da biran bir gul verse o 40 tas corbadan daha makbule gecer. Bugun aldirmis herkes hizmette hizmet, iste biz hizmet ediyoruz, bu kadar hizmetlerimiz var, dunyayi hizmete gark ettik. Insallah bunlarin hali odur ki Mecnun birden Leyla’nin yanina hizmetci olarak alinmis, gun boyu Leylaya hizmetle sereflenmis. Insallah hikaye boyledir. Mecnun gun boyu 10 saat Leyla’ya hizmet ediyordur. Ne saadet, ne saadet. Yoksa corbacibasi olup ta kendini Mecnun sananlar aldanirlar. Iste amac hem Mecnun hem de Corbacibasi olmak olmali. Asil hizmet budur, Mecnunun hizmetidir. Kahve bahane. Allah’in kimsenin hizmetine ihtiyaci yok. Zaten kafirler de surekli Allah’a hizmet ediyorlar.

Schreibe einen Kommentar